Oferujemy:

  • odblokowanie funkcji nawigacji w każdym urządzeniu Sync2 niezależnie od rocznika, modelu samochodu i rynku pochodzenia;

  • wgrania aktualnego oprogramowania z dowolnym europejskim pakietem językowym. Da to w efekcie dostępność polskiego menu („polonizację” urządzenia) oraz uaktualni to urządzenie do najnowszej w danym czasie wersji;

  • aktualizację map nawigacji Sync2 do najnowszej dostępnej wersji.

System audio/nawigacji SYNC 2

Sync 2 został wprowadzony w autach produkowanych w USA na przełomie lat 2011/2012. W USA zazwyczaj używano dla niego nazwy MyFord Touch, która w Europie nie była stosowana. System opracowany został w ramach obowiązującej w tamtym czasie współpracy firm Ford i Microsoft.

Sync2 w Europie wprowadzony został pod koniec 2014 roku wraz z wejściem do sprzedaży modelu Mondeo MK5. Później był stosowany także w innych modelach poddawanych „odświeżeniu” (face lifting). W USA Sync2 został zamieniony przez System Sync3 na przełomie 2015 i 2016 ropku, natomiast w Europie proces wycofywania Sync2 i zastępowania go przez SYnc3 rozpoczęto w maju 2016r.

Opierał się na urządzeniu pracującym pod kontrolą systemu operacyjnego Windows for Automotive i w podstawowej wersji wyposażony był w ekran dotykowy (rezystancyjny) o przekątnej 8 cali. Produkowano także wersję 6,5 cala wykorzystywaną m.in. w modelu Fiesta.

Jednostka główna systemu – nazywana APIM – (przymocowana z tyłu ekranu i połączona z nim dużym złączem wielostykowym) była jednakowa dla wszystkich produkowanych wersji i mogła być stosowana Zamienie po odpowiednim sparametryzowaniu. Co ważne identyczny APIM stosowany był w wersjach systemu z nawigacją jak i w wersjach niewyposażonych w tę funkcję. Istotne jest także, iż wszystkie pojazdy wyposażone w Sync 2 posiadały odbiornik GPS (moduł GPSM) – w przypadku braku nawigacji wykorzystywany dla potrzeb systemu powiadamiania o wypadku drogowym, jaki był wbudowany w każdy Sync 2.

Wersję Sync2 wyposażoną w nawigację łatwo można było zidentyfikować, gdyż na charakterystyczny, podzielonym na cztery ćwiartki interfejsie użytkownika, prawą górną ćwiartkę miała dedykowaną nawigacji. Informował o tym stosowny napis na belce nad tą ćwiartką.

Wersja bez nawigacji w tym miejscu miała umieszczone informacje o systemie oraz duży kompas.

Po wprowadzeniu Sync 2 w Europie, w wyniku analizy dokonanej przez użytkowników systemu wyjaśniło się, iż wersje systemu z nawigacją i bez niej różnią się jedynie komponentami oprogramowania. O dostępności nawigacji decydowała zainstalowana w systemie (w postaci odpowiedniego pakietu instalacyjnego oprogramowania) licencja na funkcję nawigacji oraz odpowiednia parametryzacja modułu APIM. Oczywiście niezbędne jest także umieszczenie w slocie kart SD odpowiedniej (chronionej przed kopiowaniem) karty z mapą właściwą dla danego regionu.

Mapy dla systemu Sync 2 są dedykowane (urządzenie nie akceptuje żadnej innej wersji map), udostępniane na kartach SD i ich zawartość przygotowywana jest przez firmę Here. Dla rejonu Europy mapy oznaczone są dużą literą F i cyfrą (F2, F3, F4, F5, F6…) Cyfra to ostatnia cyfra roku aktualności mapy pomniejszona o jeden (dla 2017 roku aktualna mapa to F6).

Do systemu było wydanych kilka aktualizacji oprogramowania. Aktualnie używana jest wersja 3.10 systemu. W ramach danej wersji dostępnych jest kilka pakietów językowych dla różnych regionów świata i obszarów Europy. Wszystkie pakiety językowe przeznaczone dla Europy zawierają pełny interfejs systemu („pisany”) we wszystkich dostępnych językach europejskich, natomiast różnią się dostępnym zestawem języków do obsługi komunikacji głosowej oraz lektora nawigacji. W każdym z pakietów dostępnych jest zwykle 3 do 4 języków mówionych. Na obszarze Polski stosuje się zwykle europejski pakiet nr 2 z językami „mówionymi” angielskim, niemieckim i rosyjskim lub pakiet językowy europejski nr 3 z językami angielskim, niemieckim, francuskim i włoskim.

Ford niestety potraktował Polskę „po macoszemu” i język polski „mówiony” nie jest dostępny. Co intrygujące, przez bardzo długi czas Ford – wbrew faktom – utrzymywał, że język polski dostępny jest w pakiecie nr 2. Frustrujące jest to, iż firma Niuane – dostawca pakietów językowych dla Microsoftu na potrzeby Sync2 miała faktycznie w ofercie obsługę języka polskiego „mówionego” i mógł się on faktycznie w systemie znaleźć. Jedynie Ford jest tu winny, iż tak się nie stało.